Zdravo meso je važno za zdravlje ljudskog organizma

Meso je prirodna, ljudska hrana. Ono je bogat izvor bjelančevina kojih u mesu nalazimo od 17 do 25%, sadrži od 5 do 25% masti, mineralnih soli, hormona i vode. Meso je životna namirnica s visokim sadržajem esencijalnih aminokiselina u formi proteina. Pored toga, sadrži vitamine B-grupe, posebno niacin i riboflavin, zatim željezo, fosfor, kalcij i ugljikohidrate.


Slažem se definitivno s tvrdnjom kako nije svako meso koje kupujemo jednako.
Meso koje kupujemo u konvencionalnim trgovinama je, najčešće, meso uzgojeno masovnom proizvodnjom.  Već nam i Wikipedia poručuje: „Masovni uzgoj životinja nije u skladu s prirodnim  načinom uzgoja. Masovna proizvodnja mesa pretvorila je meso iz zdravog izvora bjelančevina u nešto potpuno nezdravo i neprihvatljivo ljudskom organizmu. Životinje uzgojene na farmama uzgojene su, nažalost, u nehumanim i okrutnim uvjetima i hranjene hranom koja nije prirodna hrana za životinje.

 

Zašto je važan tretman prema životinjama?

Stoka na komercijalnim farmama hranjena je da bi što prije dostigla težinu za klanje. Iako kao bebe hranjene travom, posljednjih nekoliko mjeseci „šopaju“ ih žitaricama i ostalim tvorničkim mješavinama kako bi što prije bile spremne za klanje. Proces od rođenja pa do klanja je drastično smanjen neprirodnim putem. Osim toga što je nezdravo hranjena, stoka je smještena u zatvorene, mračne, prljave i tijesne staje koje su pune štetnih bakterija, zaraznih bolesti te dovode stoku u opasnost od bolesti dišnih putova i ostalih bolesti. Zbog toga su životinje na farmama redovito „napumpane“ antibioticima, hormonima rasta i steroidima, koje na kraju, vi unosite u svoj organizam. Većina tih dodataka ne može se odstraniti kuhanjem pa se gomila u našem organizmu u obliku otrova što opet uzrokuje mnoge opasne bolesti uključujući i rak.

 

Meso - najbolji izvor bjelančevina

Kako je meso najbolji izvor bjelančevina i sadrži građevinske blokove za izgradnju tkiva, pa tako i mišića, ono je neophodan sastojak u ljudskoj prehrani.

 

Iz knjige Anite Šupe „Istine i laži o hrani“ citiram: „Meso sadrži životno važne tvari koje tijelo ne može stvoriti samo, a bez kojih ne može funkcionirati. To su aminokiseline iz bjelančevina i masne kiseline iz masnoća… Hrana životinjskog porijekla sadrži vitamine topive u mastima kojih nema u hrani. To su vitamini A, D i K2, a trebamo ih za asimilaciju bjelančevina, vitamina i minerala. Zato je povratak izvornoj hrani, uz izbjegavanje industrijskih prerađevina i otrovnih kemikalija, neminovan izbor za svakog čovjeka koji želi sačuvati prirodno stanje tijela i dobro zdravlje“.


Sve gore navedeno, razlog je da se okrenete prirodnoj hrani i prirodno uzgojenom mesu. Sve više je domaćih proizvođača mesa i mesnih prerađevina koje iskreno preporučujem, a Mesnice Kanurić su jedni od njih, jer su oslobođeni od svih neprirodnih dodataka koje donosi masovna proizvodnja.
Na domaćim gospodarstvima životinje se slobodno kreću po pašnjacima i hrane prirodnom hranom (travom) ili, u slučaju peradi, slobodno se kreću po dvorištima i hrane crvićima i glistama koje mogu naći na tlu.

 

Mesom do vitke linije


Sa stajališta mršavljenja i sagorijevanja masnih naslaga, bjelančevine imaju najviši „termički učinak“ od ostalih važnih nutrijenata. Termički učinak tj. efekt je količina energije (kalorija) koju organizam troši da bi probavio pojedinu namirnicu. Termički efekt traje jedan do četiri sata nakon obroka i čini oko 10% ukupne dnevne potrošnje kalorija. Termički efekt bjelančevina je čak 25 do 30%, što znači da će organizam potrošiti 25-30 kalorija probavljajući svakih 100 kalorija iz bjelančevina. Termički efekt ugljikohidrata je 7%, a masnoća 3%. Tako konzumiranje bjelančevina svakih tri do četiri sata u našem organizmu dovodi do pozitivnih metaboličkih procesa.


Kao prvo, naši mišići dobivaju dovoljnu količinu aminokiselina za sprječavanje gubitka i za izgradnju mišićne mase koja je važna za poticanje metabolizma. Kao drugo, bjelančevine daju visokovrijedne kalorije kako bi naš organizam pravilno funkcionirao. Kao treće, ubrzava se metabolizam kroz termički efekt bjelančevina, a rezultat je manje potkožnih masnih naslaga i oblikovano tijelo.
Kad biste me pitali koje meso je najbolje za zdravlje i vitko tijelo, odmah bih vam odgovorila da je to bijelo meso prirodno uzgojene peradi jer ima najmanje masnoća pa se na taj način ograničava unos istih za brže sagorijevanje potkožnog masnog tkiva. Zatim slijedi crno meso peradi i na posljednjem mjestu je meso ostalih prirodno uzgojenih životinja (teletina, junetina, govedina, svinjetina).
I za kraj, da još jednom ponovim: za dobro zdravlje i vitak stas jako je važno izbjegavati meso uzgojeno masovnom proizvodnjom i fokusirati se na domaće i prirodno uzgojeno meso s ljubavlju i pažnjom dobrih uzgajivača.

 

„15 minuta dnevno do vitkog tijela“

 

Autorica članka je Sunčana Seletković, osobna trenerica i savjetnica za zdravu prehranu. Sunčanine članke možete pročitati na njezinom portalu www.budifitmama.hr  dok njezin priručnik  „15 minuta dnevno do vitkog tijela“ toplo preporučujemo svakoj ženi koja je odlučila izgledati zdravije, ukloniti masne naslage - a da pri tome ne gladuje i ne odriče se mesa.